Jaga-jaga!!!

 
ok.. kali ni lawak..
tersebutlah kisah...
semalam.. budaya tutup sekolah..
apa lagi.. kemas kelas la..
kelas aku kat tingkat 2..
memang penat la nak naik turun buang sampah..
sampah pulak memang banyak gila..
 
aku dengan dalia pon pergi la turun cari pakcik @ makcik kebun..
nak buat apa?
nak mintak plastik sampah la...
cari punya cari..
owh!! tu kat asrama..
kami pon jalan la terkedek-kedek pi kat makcik kebun tu..
      
makcik kebun tu tanya 
"nak buat apa"
kami jawab
"nak buang sampah, makcik.. sampah banyak sangat.."
 
pastu makcik tu pergi la ambik..
dia bagi kat kami..
pastu sebelum kami sempat start langkah nak balik kelas..
 
makcik tu tanya 
" hangpa ni tingkatan berapa?"
 
kami jawab 
" tingkatan 4, makcik"
 
"oo.. tahun depan naik tingkatan 5 la noh..
ni makcik nak pesan hangpa jagalah diri elok-elok..
pakcik tu dah berapa kali jumpa org dok dating kat blok hangpa.."  
(sambil tunjuk kat pakcik kebun yg mula menapak kat kami..)
 
(kami sengih)
"iya ka makcik?? oo.. takpa la macam tu.. insyaallah kami tak buat macam tu..
kami pergi dulu nah, makcik.."
 
pakcik tu pulak kata..
"hangpa nak buang sampah kan..
hat sampah kertas elok2 tu bawak mai sini.. pakcik nak.."
 
"ok pakcik.. satgi kami mai balik" 
 
aku dengan dalia pon balik la ke kelas sambil gelak.. 
hahaha (sori pakcik)
cepat-cepat sumbat sampah.. 
bawak sampah yg penuh kertas tu..bawa pi kat pakcik tu.. 
 
ceh.. pakcik tu dah tunggu kami dari jauh lagi.. hahaha
 
" sampah tu letak kat situ..
hangpa ni tingkatan 4..nak naik 5?? "

"ya, pakcik"
 
" haa..hangpa jaga.. pakcik dah berapa kali jumpa org dok dating kat blok tu" (sambil tunjuk kat blok kelas kami)
 
"awat pakcik? depa dok selalu dating ja ka"
 
" depa tutup pintu.. dok buat pa taktau kat dalam tu..
ketam.. apa lagi..berjalanla.."
 
"ish3.. melayu ka pakcik"
 
"takda aih.. melayu ada, cina ada, india pon ada.. pakcik tak larat jumpa dah.. hangpa naik tingkatan 5 ni..jaga..(sambil tuding jari kat AKU!)
 mak pak hantaq sekolah suruh belajaq.. bukan dok buat malu mak pak.."
 
"insyaallah pakcik.. kami tak buat macam tu.. boyfriend pon takda lagi pakcik..hahaha"
 
"dak.. pakcik tak kata apa.. pakcik suruh hangpa jaga diri ja"
 
"takpa pakcik.. kami tak buat macam tu aih.. budak baik ni.. hahaha..
pi dulu pakcik "   
 
p/s :
 masa pakcik tu bagi pesanan.. 
dia akan sebut JAGA-JAGA!!!
sambil tuding jari kat aku.. 
awat pakcik tunjuk kat saya??
saya budak baik la pakcik..   
 
aku nak kongsi cerita ni dengan orang tu..
tapi baru aku sedar..
siapa aku dalam hidup dia..
boy.. i'm missing u..
text me, boy!!!   
 
 
   
 
 
   


 
           

Popular posts from this blog

Sedih

Travelogue : Indonesia (Part 1 : Bali - Day 2)

Travelogue : Indonesia (Part 1 : Bali - Day 1)