1st Day in UUM ! ! !

tercatat lagi satu tempat aku jelajah...
aku ikut lawatan pegi UUM...
3 hari 2 malam kat sana...
memang tak nafi..
happening gila...

hari pertama...
kami pegi dengan budak pinang tunggal...
sampai sana..
kena masuk dewan..
dengar taklimat dulu...
dapat karipap, donut dan kuih telinga gajah 
(aku pggil kuih ni dgn nama tu dr kecik lgi)
sedap..kebetulan aku memang lapar gila...
lepas habis orang2 penting berucap,
kami kena agih bilik...
aku yg terkenal dgn kemanisan mulut..
puji la kakak tu 
'kakak kan comel..bagilah kami bilik yg best'
hahaha...
sekali kakak tu bagi bilik paling atas...
ceh... buat habis air liur ja...




lepas habis kemas2 bilik..susun2 barang..solat maghrib..
pukul 8 macam tu..kami kena kumpul kat dewan balik..
then dapat makanan...
makan3...

pastu, malam tu rupanya kami akan pegi dengar ceramah daripada IMAM MUDA JABBAR...
ceramah tu kat tapak pesta konvo UUM...
jauh memang jauh..
penat la jugak berjalan.. 


sampai2 ja.. kami diarah duduk kat tikar yg dah sedia terhampar...
seriously, malu gila mula2 tu..
ya la...
aku, aimi, dalia ngan najwa pakai baju t dan seluar trek ja...
mana la kami tau kena dengar ceramah...
orang lain pakat pakai baju kurung... 
haih... dengan muka selamba..kami buat bodo ja...



IMAM MUDA JABBAR...
hahaha..
syok gila dengar ceramah dia...
dia siap nyanyi2 lagi...
suara dia memang sedap gila...
langsung tak rasa ngantuk...


balik dari ceramah...
kena stay dalam dewan...

 tetiba dengar 1 kes..
ADA BUDAK HILANG!!!
abang2 n kakak2 fasi dah panik..
abang angry bro


baca nama sorang2... last2, aku taktau apa yg jadi...
tengok-tengok dah habeh...
semua muka ngantuk...
bed time!!!


Popular posts from this blog

Sedih

Alhamdulillah for everything

Housemates