Gurauan yg membawa padah ! ! !

 
nak BERGURAU ada hadnya...
nak BERGURAU ada batasnya...
nak BERGURAU ada limitnya...
nak BERGURAU ada tempatnya...
memang la hang kata itu semua gurauan...
tapi bagi kami... kami yg kena..kami yg alami..
itu semua hanya GURAUAN YG KURANG CERDIK...
 
 "DALAM BILIK HANG ADA HANTU GIGI TARING"
pada aku, gurauan yang SANGAT-SANGAT BODOH...
tipu la kalau hang taktau yang UUM tu kat hutan... (lebih kurang la)
kalau betul pun hang taktau...
perlu ka hang hantar mesej macam tu kat kami...
BENDA tu ada kat mana-mana...
tak kira la kat bandar ataupun kat hutan...
ok..hang kata cuma nak nasihat...
tapi dalam nasihat tu perlu disebut begini
"JANGAN P TANDAS NANTI ADA BENDA IKUT"
habis, kalau orang tu cirit..takkan nak melepas dalam bilik kot...
pada pandangan aku...
niat hang nak nasihat tu tak salah...
cuma ayat hang perlu diperbetul macam ni
"SEBELUM P TANDAS, JANGAN LUPA BACA DOA"
kami takkan marah...malah kami HARGAI HANG...
kami tak kutuk...malah kami SYUKUR kami ada kawan macam hang...
 
bukan niat kami nak memaki hamun...
tapi dek rasa bengang yang teramat sangat...
menerima gurauan yang amat KASAR...
ampunkan kami andai itu melukakan hati hang...
tapi tak terfikirkah hangpa hati kami yang terguris...
kesan daripada gurauan BODOH hangpa...
renung-renungkan la ye...
 
p/s : tak pernah kah kau sedari aku la yang kau sakiti...

Popular posts from this blog

Sedih

Alhamdulillah for everything

Housemates