Posts

Showing posts from October, 2012

2nd day in UUM!!!

Image
esoknya, kami kena mai awal pagi untuk solat subuh berjemaah... pastu kena dengaq kuliah... ya allah! ngantuknya hanya allah yg tau... ye la! malam tadi tidur pukul 1 lebih, kena bangun pulak pukul 5 pagi... lepas tu, fasi lepas kami untuk bersiap-siap untuk aktiviti lepas ni.. GOLF! menurut teori aimi  "GOLF = Golongan Orang Lemah Fikiran" ntah apa-apa la...  balik bilik, ambil masa tidur kejap... tunggu punya tunggu... ish..mana abang2 dan kakak2 fasi ni?? kalau sambung tidur lagi lama pon takpa...



pukul 7 lebih macam tu, depa pon sampai... DENGAN MAKANAN!!! YEA!!!

lepas tu, kami diarah jalan ke padang golf... ok.. jalan..jalan..jalan... sampai ja, rupanya memang kami betul2 kena main golf... teruja habis...


 ni lah pakcik2 yang ajar kami main golf.. they said  GOLF = Golongan Orang Lebih Fikiran... (aimi terasa..hahaha)

 ni la gaya-gaya aku main golf...  hahaha... first time ok!
lepas dah habis main golf... kami kena ikut pakcik2 tadi main golf betol2...  depa je la.. ka…

1st Day in UUM ! ! !

Image
tercatat lagi satu tempat aku jelajah...
aku ikut lawatan pegi UUM... 3 hari 2 malam kat sana... memang tak nafi.. happening gila...
hari pertama... kami pegi dengan budak pinang tunggal... sampai sana.. kena masuk dewan.. dengar taklimat dulu... dapat karipap, donut dan kuih telinga gajah  (aku pggil kuih ni dgn nama tu dr kecik lgi) sedap..kebetulan aku memang lapar gila... lepas habis orang2 penting berucap, kami kena agih bilik... aku yg terkenal dgn kemanisan mulut.. puji la kakak tu  'kakak kan comel..bagilah kami bilik yg best' hahaha... sekali kakak tu bagi bilik paling atas... ceh... buat habis air liur ja...



lepas habis kemas2 bilik..susun2 barang..solat maghrib.. pukul 8 macam tu..kami kena kumpul kat dewan balik.. then dapat makanan... makan3...
pastu, malam tu rupanya kami akan pegi dengar ceramah daripada IMAM MUDA JABBAR... ceramah tu kat tapak pesta konvo UUM... jauh memang jauh.. penat la jugak berjalan.. 

sampai2 ja.. kami diarah duduk kat tikar yg dah sedi…

Gurauan yg membawa padah ! ! !

Image
nak BERGURAU ada hadnya... nak BERGURAU ada batasnya... nak BERGURAU ada limitnya... nak BERGURAU ada tempatnya... memang la hang kata itu semua gurauan... tapi bagi kami... kami yg kena..kami yg alami.. itu semua hanya GURAUAN YG KURANG CERDIK...